Oprogramowanie w kontekście prowadzenia działalności gospodarczej jest obecnie niezbędne. Cyfryzacja firm postępuje, a szczególnie ma to duże znaczenie w branży handlowej. Firmy e-commerce im bardziej inwestują w praktyczne systemy informatyczne, tym bardziej mogą się stawać konkurencyjne na wymagającym rynku. Dlatego dobrym rozwiązaniem będzie integracja z systemem ERP, który pozwala między innymi skuteczniej planować i nadzorować obsługę sprzedaży.
System ERP dedykowany dla firm handlowych
Dostarczane przez ekspert.biz profesjonalne rozwiązania informatyczne to m.in. system ERP. Pozwala przenieść zarządzanie przedsiębiorstwem lub firmą działającą na polu e-commerce na całkiem nowy poziom. Enterprise Resources Planning, czyli właśnie w skrócie ERP, to rozwiązanie, jak sama nazwa wskazuje, pozwalające na skuteczniejsze planowanie zasobów firmy. Co to oznacza w kontekście firmy e-commerce?
Jedną z największych zalet, jaką posiada program ERP, jest to, że działa on w oparciu o bazę danych, która jest wspólna i scentralizowana. To funkcja niezwykle istotna, ponieważ dzięki temu każdy z użytkowników oprogramowania ma wgląd do ważnych informacji. Takie przekazywanie danych to gwarancja wyeliminowania ludzkich błędów, a więc bardziej sprawna komunikacja. A w przypadku handlu istotne jest jak najszybsze realizowanie zamówień dla klientów.
Bardzo dużą zaletą systemu jest także możliwość jego dostosowania do indywidualnych potrzeb użytkowników. Potrzeby danej firmy mogą być bardzo różne, ponieważ dla jednego przedsiębiorcy jedne procesy będą istotne, a dla innego, inne. Innymi słowy, oprogramowanie może być zaadaptowane w kontekście indywidualnego rozwoju i wymagań.
Jak wygląda wdrożenie systemu ERP w firmie?
Planowanie zasobów przedsiębiorstwa będące cechą charakterystyczną programu ERP to w efekcie m.in. skuteczniejsze zarządzanie:
- zasobami ludzkimi
- środkami finansowymi
- infrastrukturą firmy
Zwłaszcza w branży e-commerce jest to istotne, ponieważ kluczowa jest wspólna baza danych. System radzi sobie nawet z ogromną liczbą rekordów i gwarantuje spójność przekazywania informacji. Zanim jednak nastąpi wdrożenie systemu ERP w firmie, przedsiębiorca musi określić swoje potrzeby biznesowe. Należy zdefiniować cele i potrzeby biznesowe.
Istotnym czynnikiem jest sprawdzenie, czy oprogramowanie będzie zgodne z już działającymi systemami. Ocenie musi podlegać to, które będą niezbędne konkretnie integracje. Chodzi np. o zintegrowanie z marketplacem.
Specjaliści zajmujący się wdrożeniem muszą więc dopasować system do najważniejszych potrzeb firmy, ale nie tylko aktualnych, lecz również tych, które wystąpią w przyszłości. Integracja systemów będzie również dotyczyć systemów magazynowych.
Gdy taki plan jest przygotowany, specjaliści zajmujący się wdrożeniem mogą już instalować oprogramowanie. Wówczas następuje konfiguracja modułów i przenoszone są dane z systemu dotychczasowego. Następuje więc integracja pomiędzy do tej pory wykorzystywanymi narzędziami a oprogramowaniem ERP.