Cyfrowa transformacja – Jak wykorzystać nowe kanały sprzedaży online?
Można wyróżnić dzisiaj wiele różnych trendów cywilizacyjnych, ale chyba każdy może się zgodzić, że cyfrowa transformacja jest jednym z tych najważniejszych – zwłaszcza w kontekście branży e-commerce. Jeśli myślisz o wykorzystaniu tych zmian dla rozwoju swojego biznesu o nowe kanały sprzedaży online – to dobry kierunek. Czytaj dalej, aby lepiej zrozumieć ten temat i wyciągnąć z niego jak najwięcej.
- Czym jest sprzedaż na wielu kanałach online?
- Dlaczego warto sprzedawać zgodnie ze strategią multichannel?
- Co zrobić, aby sprzedaż prowadzona na wielu kanałach przynosiła spodziewane efekty?
Od zrozumienia czym jest multichannel, przez uświadomienie sobie korzyści płynących z tego rozwiązania, aż po narzędzia pozwalające na zarządzanie całością – czytaj dalej i poznaj szczegóły cyfrowej transformacji dla e-commerce.
Czym jest sprzedaż na wielu kanałach online?
Sprzedaż wielokanałowa polega na jednoczesnym prezentowaniu własnej oferty w ramach różnych kanałów sprzedaży w celu osiągnięcia wspólnego celu – rozwoju biznesu w ramach e-commerce. Kanały sprzedaży to różne platformy, za pośrednictwem których możesz zaoferować swój produkt klientom. Mogą to być zarówno sklepy internetowe, jak i serwisy sprzedażowe typu Amazon, czy eBay.
Dlaczego warto sprzedawać zgodnie ze strategią multichannel?
Kiedy zrozumiesz, jakie korzyści płyną ze sprzedaży realizowanej za pośrednictwem różnych kanałów, prawdopodobnie od razu zapragniesz wziąć w tym udział, a odpowiednio dopasowane do tej strategii rozwiązania e-commerce pomogą Ci ją zrealizować. Korzystając z wielu kanałów, będziesz mógł poszerzyć swój zasięg i dotrzeć do nowych odbiorców, równocześnie oferując niezrównaną obsługę klienta. Poza tym, gromadząc cenne dane z różnych kanałów będziesz mógł łatwiej personalizować działania marketingowe, zwiększać sprzedaż i przychody oraz zachować elastyczność na stale rozwijającym się rynku. Zdecydowanie nie ma sensu w dobie transformacji cyfrowej ograniczać się do podejścia jednokanałowego, skoro można naprawdę zmaksymalizować potencjał swojej firmy właśnie w ten sposób.
Co zrobić, aby sprzedaż prowadzona na wielu kanałach przynosiła spodziewane efekty?
Prowadzenie obsługi klienta w wielu kanałach może być ogromnym wyzwaniem, jeśli nie korzystasz z jednej, ujednoliconej platformy obsługi klienta. Jest to więc absolutna podstawa wobec tego, by sprzedaż na wielu kanałach w ogóle miała rację bytu dla Twojego biznesu. Odpowiednio dobrany system informatyczny ERP integrujący wszystkie kanały sprzedaży w jednym miejscu pozwala łatwo przezwyciężyć problemy związane z kosztami, wydajnością i skalowalnością usług, pomagając Ci wykorzystać potencjał tej strategii. Zatem po co sobie “robić pod górkę” skoro możesz zarządzać wszystkim z jednej platformy, a takie korzystanie ze scentralizowanej platformy do kontrolowania i monitorowania kanałów sprzedaży zapewnia pełny, wielokanałowy wgląd we wszystkie aspekty ważne dla Twojego e-commerce.