Cyfrowa transformacja – Jak wykorzystać nowe kanały sprzedaży online?

  • 22 maja, 2024
  • 3 min read
[addtoany]
Cyfrowa transformacja – Jak wykorzystać nowe kanały sprzedaży online?

Można wyróżnić dzisiaj wiele różnych trendów cywilizacyjnych, ale chyba każdy może się zgodzić, że cyfrowa transformacja jest jednym z tych najważniejszych – zwłaszcza w kontekście branży e-commerce. Jeśli myślisz o wykorzystaniu tych zmian dla rozwoju swojego biznesu o nowe kanały sprzedaży online – to dobry kierunek. Czytaj dalej, aby lepiej zrozumieć ten temat i wyciągnąć z niego jak najwięcej.

  1. Czym jest sprzedaż na wielu kanałach online?
  2. Dlaczego warto sprzedawać zgodnie ze strategią multichannel?
  3. Co zrobić, aby sprzedaż prowadzona na wielu kanałach przynosiła spodziewane efekty?

Od zrozumienia czym jest multichannel, przez uświadomienie sobie korzyści płynących z tego rozwiązania, aż po narzędzia pozwalające na zarządzanie całością – czytaj dalej i poznaj szczegóły cyfrowej transformacji dla e-commerce.

Czym jest sprzedaż na wielu kanałach online?

Sprzedaż wielokanałowa polega na jednoczesnym prezentowaniu własnej oferty w ramach różnych kanałów sprzedaży w celu osiągnięcia wspólnego celu – rozwoju biznesu w ramach e-commerce. Kanały sprzedaży to różne platformy, za pośrednictwem których możesz zaoferować swój produkt klientom. Mogą to być zarówno sklepy internetowe, jak i serwisy sprzedażowe typu Amazon, czy eBay.

Dlaczego warto sprzedawać zgodnie ze strategią multichannel?

Kiedy zrozumiesz, jakie korzyści płyną ze sprzedaży realizowanej za pośrednictwem różnych kanałów, prawdopodobnie od razu zapragniesz wziąć w tym udział, a odpowiednio dopasowane do tej strategii rozwiązania e-commerce pomogą Ci ją zrealizować. Korzystając z wielu kanałów, będziesz mógł poszerzyć swój zasięg i dotrzeć do nowych odbiorców, równocześnie oferując niezrównaną obsługę klienta. Poza tym, gromadząc cenne dane z różnych kanałów będziesz mógł łatwiej personalizować działania marketingowe, zwiększać sprzedaż i przychody oraz zachować elastyczność na stale rozwijającym się rynku. Zdecydowanie nie ma sensu w dobie transformacji cyfrowej ograniczać się do podejścia jednokanałowego, skoro można naprawdę zmaksymalizować potencjał swojej firmy właśnie w ten sposób.

Co zrobić, aby sprzedaż prowadzona na wielu kanałach przynosiła spodziewane efekty?

Prowadzenie obsługi klienta w wielu kanałach może być ogromnym wyzwaniem, jeśli nie korzystasz z jednej, ujednoliconej platformy obsługi klienta. Jest to więc absolutna podstawa wobec tego, by sprzedaż na wielu kanałach w ogóle miała rację bytu dla Twojego biznesu. Odpowiednio dobrany system informatyczny ERP integrujący wszystkie kanały sprzedaży w jednym miejscu pozwala łatwo przezwyciężyć problemy związane z kosztami, wydajnością i skalowalnością usług, pomagając Ci wykorzystać potencjał tej strategii. Zatem po co sobie “robić pod górkę” skoro możesz zarządzać wszystkim z jednej platformy, a takie korzystanie ze scentralizowanej platformy do kontrolowania i monitorowania kanałów sprzedaży zapewnia pełny, wielokanałowy wgląd we wszystkie aspekty ważne dla Twojego e-commerce.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *